Новини

Особливості корекційно-розвиткової роботи зі здобувачами освіти обговорили практичні психологи Сумщини

 Корекційно-розвиткова робота є одним із основних напрямків діяльності практичного психолога з дітьми та підлітками. У той же час саме організація та змістовне наповнення цієї роботи викликає багато питань у спеціаліста. Обговоренню цих питань і було присвячено чергову зустріч у «Школі молодого спеціаліста психологічної служби» Зустріч організовано та проведено навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 13 грудня 2023 року...

ПЛЕЙБЕК-ТЕАТР ЯК ФОРМА ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ

 Одним із актуальних викликів, які стоять перед практичними психологами закладів освіти, є пошук ефективних та екологічних форм надання психологічної підтримки особам, які зазнали психотравмівного впливу. Можливості використання плейбек-театру як способу зцілення, полегшення страждань та покращення адаптації до актуальних умов обговорили практичні психологи закладів дошкільної освіти області під час онлайн-порадника...

ПІДВИЩУЄМО ПСИХОЛОГІЧНУ СТІЙКІСТЬ ПЕДАГОГІВ

 На сьогодні учні та студентство потребують педагога, перш за все, психологічно стійкого, здатного долати стресові ситуації, який згуртовує супроводжує та убезпечує. Педагога, який би міг стати для них керманичом у відновленні жаги до знань, тим плечем, на яке можна спертися тоді, коли забракне власних сил. Питанням підвищення психологічної стійкості, ресурсності педагогів було присвячено порадник,...

БЕЗПЕЧНИЙ КІБЕРПРОСТІР – СКЛАДОВА ЗАХИСТУ ДИТЯЧОГО СЕРЕДОВИЩА

 Запровадження змішаної та дистанційної форм навчання в освітніх закладах в умовах війни актуалізувало необхідність формування в дітей ключових та стійких компетенцій щодо безпечної поведінки в мережі Інтернет, навичок ефективного використання її ресурсів для навчання та саморозвитку. Обговоренню питання інтернет-безпеки здобувачів освіти було присвячено онлайн-семінар «Превентивна робота соціального педагога щодо сприяння безпеки дітей в інтернеті та попередження правопорушень»...

СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОТИВАЦІЇ ПЕДАГОГІВ У СИТУАЦІЇ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ

 Головною характеристикою нової повсякденності є високий рівень невизначеності. Більшість педагогічних працівників відчувають страх, розгубленість, злість, роздратування перед незвіданим, неясним, новим. А відтак потребують психологічного супроводу на шляху пошуку ресурсів для вирішення різноманітних труднощів і проблем та профілактики професійного вигорання. Сучасні підходи до підвищення професійної...

УСВІДОМЛЕНО ФОРМУЄМО ЖИТТЄВІ ПЛАНИ

На сучасному етапі значно зростає актуальність питання щодо формування стратегій життєтворчості, становлення життєвих планів вихованців закладів інституційного догляду та виховання дітей. Обговоренню питань пошуків особистістю сенсу життя, формування життєвих стратегій, рефлексії щодо власного життєвого шляху, готовності і здатності до особистісного самовизначення було присвячено онлайн-семінар, проведений...

Плекаємо міцні стосунки

 В умовах триваючих викликів війни досить важливим є зміцнення резилієнтності (психологічної стійкості) в учасників освітнього процесу. Однією зі складових психологічної стійкості є стосунки, адже будь-яка особистість формується, довершує своє формування саме у стосунках. Про те, як плекати міцні стосунки в класі/групі, обговорили практичні психологи закладів освіти області, психологи центрів...

ЯК ПІДТРИМАТИ ДИТИНУ, ЯКА ЗАЗНАЛА ВПЛИВУ ТРАВМІВНОЇ СИТУАЦІЇ

 Діти інакше, ніж дорослі, реагують на неприємні події та швидше до них адаптуються. Проте, якщо ситуація була раптовою, загрожувала життю, безпеці дитини та її близьким, стала травмівною, у неї може розвинутися гострий стресовий розлад. Як розпізнати ознаки травматизації та вчасно надати психологічну підтримку дитині – обговорили практичні психологи закладів дошкільної освіти області під час онлайн-семінару...

ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ПРОЄКТУВАННЯ В РОБОТІ СОЦАЛЬНОГО ПЕДАГОГА: ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ

 Успішність самореалізації соціального педагога в сучасних умовах залежить від готовності до самостійної пізнавальної та дослідницької діяльності, безперервного навчання, вибудовування гнучкої траєкторії власного особистісного та професійного розвитку, володіння проєктними технологіями. Тому соціальні педагоги мають володіти навичками проєктування, прогнозування та моделювання як базовим інструментарієм проєктної діяльності і використовувати у своїй роботі...

ГРУПА ПІДТРИМКИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОФІЛАКТИКИ ПОСТТРАВМАТИЧНИХ РОЗЛАДІВ

 Однією із ефективних форм підтримки дорослих, які пережили травмівні події, є групи підтримки, де одні люди допомагають іншим у складних для них ситуаціях. Питанням особливостей організації груп підтримки для осіб, які мають травмівний досвід, було присвячено онлайн-порадник для практичних психологів закладів позашкільної освіти області. Порадник проведено навчально-методичним центром психологічної...