Новини

Формуємо конструктивні стратегії подолання стресових станів учасників освітнього процесу

 Війна корінним чином впливає на якість освіти, психічне здоров’я учасників освітнього процесу, отримання соціального досвіду та вміння ефективно долати життєві труднощі, що підвищує актуальність питань, присвячених формуванню адаптивних стратегій поведінки в травматичних ситуаціях та надання психологічної підтримки для збереження фізичного та психічного здоров’я учасників освітнього процесу Обговоренню...

Зцілюючий клас – клас, у якому хочеться навчатися та працювати

 Заклад освіти сьогодні має стати не просто безпечним середовищем, він має стати середовищем, перш за все, чутливим до психічного здоров’я дітей, середовищем, яке б зцілювало, допомагало опрацювати травмівний досвід та упередити виникнення посттравматичного стресового розладу в дітей. Значні можливості щодо формування чутливого до психічного здоров’я дітей середовища надає впровадження в практику роботи закладів освіти моделі «зцілюючих класів», розробленої травмопедагогом Гаральдом Каруцем (Німеччина)...

Співпраця з педагогами – запорука ефективності психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу

 У рамках психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу спеціалістів психологічної служби системи освіти включено в різні форми взаємодії з педагогами: групові та індивідуальні консультації за підсумками консиліуму; «круглі столи» за підсумками педагогічної супроводжуючої роботи в окремій паралелі; індивідуальні консультації за одиничними запитами. Як забезпечити ефективність цієї взаємодії,...

Підвищуємо стресостійкість здобувачів освіти

Тривале перебування підлітків у стресовій ситуації виснажує ресурси, примушує організм працювати на межі, що призводить до зниження загального рівня стресостійкості, уважності та мотивації до навчальної діяльності. За цих умов актуальною є робота практичного психолога щодо розвитку тих особистісних якостей підлітків, що дають можливість переживати значні інтелектуальні, вольові й емоційні навантаження без особливих шкідливих наслідків для діяльності та здоров’я...

ВІДНОВНИМ ПРАКТИКАМ – БУТИ!

Одним із завдань реалізації стратегічних цілей Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища в новій українській школі є створення сучасного, розвивального, безпечного, комфортного освітнього середовища, яке сприяє збереженню та зміцненню здоров’я учасників освітнього процесу Дієвим інструментом вирішення цього питання є відновні практики: медіація та коло, упровадження...

ТВОРЧО ЗВІТУЄМО

 Творчий звіт практичного психолога в рамках атестації є результатом роздумів, навчання, напрацювань, кропіткої праці в наданні психологічної підтримки учасникам освітнього процесу і власного професійного зростання. Відповідно до плану роботи навчально-методичного центру психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 7 лютого 2024 року відбулися...

ДО ПИТАННЯ ВИВЧЕННЯ ГОТОВНОСТІ ДІТЕЙ ДО НАВЧАННЯ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

 Одним із ключових положень Нової української школи є забезпечення наступності та узгодженості освітніх впливів на особистість дитини з опорою на ключові компетентності, які вона має на момент здобуття дошкільної освіти та вступу до початкової школи. Особливості аналізу досягнень дитини старшого дошкільного віку на етапі переходу до навчання у школі були у фокусі уваги психологів центрів професійного розвитку педагогічних працівників та практичних психологів закладів дошкільної освіти області під час онлайн-порадника 16 січня 2024 року...

ДІТИ В ІНТЕРНЕТІ: ЯК НАВЧИТИ БЕЗПЕЦІ У ВІРТУАЛЬНОМУ СВІТІ

 Інформаційно-комунікаційні технології є важливим інструментом у житті дітей під час здобуття освіти, соціалізації, самореалізації. Водночас безконтрольне та безвідповідальне їх використання містить ризики для здоров’я, розвитку та благополуччя дітей, зокрема залучення їх до небезпечних груп, ігор, челенджів. Обговоренню питання інтернет-безпеки здобувачів освіти було присвячено онлайн-семінар «Профілактика залучення: небезпечні інтернет-групи, ігри, квести, челенджі»...

Особливості корекційно-розвиткової роботи зі здобувачами освіти обговорили практичні психологи Сумщини

 Корекційно-розвиткова робота є одним із основних напрямків діяльності практичного психолога з дітьми та підлітками. У той же час саме організація та змістовне наповнення цієї роботи викликає багато питань у спеціаліста. Обговоренню цих питань і було присвячено чергову зустріч у «Школі молодого спеціаліста психологічної служби» Зустріч організовано та проведено навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 13 грудня 2023 року...

ПЛЕЙБЕК-ТЕАТР ЯК ФОРМА ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ

 Одним із актуальних викликів, які стоять перед практичними психологами закладів освіти, є пошук ефективних та екологічних форм надання психологічної підтримки особам, які зазнали психотравмівного впливу. Можливості використання плейбек-театру як способу зцілення, полегшення страждань та покращення адаптації до актуальних умов обговорили практичні психологи закладів дошкільної освіти області під час онлайн-порадника...